Svensk Bilsport är ett förbund där 100 000 medlemmar utger en stark plattform att utveckla nya tjänster och produkter ifrån. Både Skydda och L.Brador har produkter som används flitigt av bilsportutövarna, framförallt bland mekaniker och funktionärer.
- Vi ser att bilsporten med dess medlemmar och utövare är en målgrupp som ligger oss varmt om hjärtat för den verksamhet vi bedriver och de varumärken vi har inom koncernen. Här finns människor som använder våra produkter, både i sin bilsportutövning och framförallt alla de hjältar som står bakom framgångarna så som exempelvis mekaniker och funktionärer. Vi vill verkligen utveckla bilsportsvärlden och förenkla arbetet för dessa med våra fantastiska produkter som vi med dessa varumärken har i verktyg, arbetskläder och personliga skyddsutrustning. Men inom bilsporten finns även många som har ett behov av våra produkter i sitt yrkesliv, säger Jonas Peterson, VD på Skydda Group och fortsätter.
- Förutom den faktiska användningen av våra produkter som underlättar för förbundets medlemmar så ser vi att bilsport är en miljö där vi vill finnas med i och vara en del av. Det finns många kontaktytor och värden kring bilsporten och Svensk Bilsport som vi vet kommer stärka våra varumärken mot de målgrupper som är viktiga för oss, avslutar Jonas Peterson.
Skydda ingår i Bergman & Beving-koncernen, som förser industri- och byggsektorn i norra Europa med personlig skyddsutrustning, verktyg, förnödenheter och komponenter.