Laddar
Laddar
Laddar

Vanliga frågor FAQ

Inloggning

Hur loggar jag in på skydda.se?

Längst upp på sidan står ”Logga in”. Där klickar du för att logga in med din mailadress och ditt lösenord. Ett inloggningskonto skapas av oss när vi lagt upp dig som kund.

Hur gör jag om jag inte har kvar min inloggning?

När du klickat på logga in och du har glömt din inloggning kan du klicka på "glömt lösenord" så skickas en verifieringskod till dig som du får kopiera och klistra in på en länkad sida. Allt står beskrivet i bekräftelsemailet.
 

Produkt

Hur hittar jag lätt alla produktnyheter?

När du är inne på en produktgrupp kan du välja att sortera efter nyheter. Du får då sortering efter nyhetsdatum i listan.

Vad kan jag filtrera på för att lättare hitta det jag söker?

Under varje produktgrupp visas det filter som är relevant per produktområde. Detta skiljer sig mellan områdena men du kan alltid filtrera på varumärke. Du kan välja fler alternativ inom samma attribut.

Var hittar jag filtreringen?

Klicka in på en produktgrupp utifrån menyn. Till vänster kan du navigera till annan produktgrupp. Du ser filtreringsmöjligheterna under vänstermenyn. Alla filtreringsboxar är inte öppna utan du får klicka på de som är aktuella att filtrera efter.

Vad kan jag sortera produktvisningen utifrån?

Du kan sortera efter A-Ö på produktbenämning, sortera efter nyhetsdatum eller sortera efter relevans. Relevans innebär i den ordning som vi anser vara mest relevant för just dig.

Hur hittar jag reservdelar och tillbehör till en produkt?

På produktsidan finner du alla tillbehör och reservdelar under knappen ”Tillbehör” och knappen ”Reservdelar”. Du klickar lätt vidare på en artikel för att läsa mer om den.

Hur jämför jag produkters olika egenskaper på ett enkelt sätt?

Du kan jämföra genom att klicka på ”Jämför-knappen" i produktlistningen på max 4 produkter och sedan klickar du på ”Jämför produkter” för att få upp jämförelsen.

Kan jag hitta produkter som utgått?

Ja det kan du. Gå in på ”Produkter” i toppmenyn. Här kommer du till vår megameny. Här finner du navigeringen till Utgångna produkter. Du kan också söka fram den utgångna produkten i sökfältet.

Var hittar jag viktiga dokument som tex säkerhetsdatablad, tekniska specifikationer, måttabeller m.m?

Inne på produktsidan hittar du en ruta som heter "Dokument". Här hittar du viktiga dokument som är kopplade till produkten.
 

Kampanjer och priser

Varför ser jag inga priser på produkterna?

För att se priser måste du vara inloggad. Priserna som visas är dina avtalspriser.

Är angivna priser med eller utan moms?

Alla priser som visas i webbutiken är exkl. moms om inget annat anges.
 

Order och leveransstatus

Kan jag se min orderhistorik och status på order?

Ja som inloggad kan du se din Orderhistorik under "Mina sidor". Där ser du bl.a. ordernummer, orderdatum och status kring leveranser. All orderhistorik visas oavsett ordersätt. Vi visar de senaste 60 dagarna under orderhistorik.

Kan jag byta leveransadress för min order?

Du byter leveransadress när du lagt din order och gått vidare till "Min varukorg". Observera att ordertypen måste vara "Direktorder" för att kunna välja alternativ leveransadress.

Vad innebär de olika ordertyperna Direktorder, Veckoorder typ 1, Veckoorder typ 2 och Veckoorder typ 3?

En förklaring till vad som skiljer dessa ordertyper ser du här.

Hur kan jag på ett enkelt sätt lägga en ny order på de varor jag köper ofta?

Genom att lägga upp en ordermall på de varor du köper ofta kan du lätt lägga en repeatorder.
 

Retur, felleverans och reklamation

Hur gör jag för att returnera/reklamera?

Som inloggad under "Mina sidor" kan du enkelt göra en retur eller reklamation.

Hur anmäler jag en felleverans?

Som inloggad under "Mina sidor" kan du enkelt anmäla en felleverans.
 

Vem får handla?

Hur blir jag kund till er?

För att bli kund till oss måste du göra en ansökan hos oss. Webbutiken riktar sig endast till företagskunder med organisationsnummer. Är du privatperson hänvisar vi dig till våra återförsäljares butiker. Se våra återförsäljare här.


Användarinformation

Vilka rättigheter/behörigheter kan sättas per användare?

Administratör - innebär möjlighet att skapa och hantera användarkonto samt möjlighet att handla för annan användare.

Dolda nettopriser - inga nettopriser, rabatter mm visas på produkt och artikel.

Orderspärr - kan lägga produkter i varukorgen och skapa ordermallar men inte skicka iväg en order.

Var hittar jag mitt kundnummer?

Inne på "Mina sidor" under avsnittet Mitt konto finner du ditt kundnummer.